donderdag 24 november 2011

kerst creatie's nummer 28

Weer 2 creatie's klaar, tenminste bijna klaar, 
want ik ga er nog wat lekker in doen,

hieronder zie je de label die aan het tasje hangt.


Ik ga het recept ook gelijk geven;)
wie weet krijgen jullie de smaak ook te pakken;)

    Kerst rumballetjes

Geen kerst zonder deze balletjes. Maak ze en je zult zien dat je volgend jaar verzoeken krijgt voor meer. Ze zijn leuk om weg te geven en zien er indrukwekkend uit als je ze serveert.
Kerst rumballetjes

Ingrediënten

Porties24
  • 175g pure chocola, fijngehakt
  • 200 gr suiker
  • 3 eetlepels rietsuikerstroop
  • 125ml rum
  • 450g verkruimelde vanille wafels
  • 125g gehakte walnoten (optioneel)
  • 5 eetlepels poedersuiker
  • Bereidingswijze

    Voorbereiding: 10 minutenBereiding: 2 minuten | Extra tijd: 6 dagen 23 uren 48 minuten
    1.
    Leg de chocola in een magnetron bestendige schaal. Verwarm 1 minuut in de magnetron, roer en verhit dan door met 20 seconde intervallen, tussendoor roeren, tot het gesmolten en glad is. Roer de suiker en golden syrup erdoor. Meng de rum erdoor. Voeg de verkruimelde wafels en gehakte noten toe. Mix tot het gelijk verdeeld is. Dek af en zet in de koelkast tot het stevig is.
    2.
    Rol het afgekoelde chocolademengsel tot eenhaps balletjes. Rol de balletjes door een mengsel van gemalen nootjes en poedersuiker, of alleen in poedersuiker. bewaar een week in een afgesloten trommel alvorens te serveren, zodat de smaken zich mengen.




 Recept van: Elaine L. Smith

Groetjes Adriana

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi,wat leuk dat je langs komt op mijn blog en ik vind het altijd leuk als je een berichtje achterlaat.
Vind je mijn kaarten mooi, dan nodig ik je uit om mij te gaan volgen.
groetjes Adriana